Saturday, October 30, 2010

Minggu ke-14 : Refleksi keseluruhan

Salam Sejahtera kepada semua.....................

Kursus ini merupakan satu subjek yang betul-betul memberikan saya banyak ilmu pengetahuan. Saya masih ingat saya tidak dapat hadir pada kelas pertama kerana perlu menjalani latihan untuk "konsert Gema Simfoni". Semasa kawan saya memberitahu bahawa kursus ini tidak payah hantar paperwork. Semua assignment dihantar melalui blog. Pada masa itu, saya berasa tertekan kerana sebelum ini saya tidak pernah buat blog dan saya berasa sangat rumit untuk membuat blog. Saya bersyukur kerana kawan saya sudi mengajar saya cara membuat blog. Setelah melalui proses ini, saya yakin dan mahir untuk mencipta blog. Cara ini merupakan cara yang paling mudah kerana kami boleh hantar tugasan dengan mudah. Saya tidak perlu risau printer tidak cukup ink atau mengambil masa untuk menghantar tugasan pergi ke bilik pensyarah.

Sebelum ini, saya seperti katak di bawah tempurung sebab saya tidak berapa tahu tentang muzik tradisional. Selepas kursus ini, telah banyak saya mempelajari kerana En. Amran sudi mengajar kita dan penerangan beliau sangat jelas. Kami boleh faham apa yang telah diajar oleh beliau. Tugasan yang diberi oleh beliau membolehkan kami menambahkan lebih banyak ilmu pengetahuan, sebab setiap minggu kami perlu menulis jurnal refleksi. Jurnal refleksi merupakan cara kami menulis mengikut kefahaman kami dan apa-apa yang kami tidak tahu kami kena pergi cari maklumat itu.

Saya tidak biasa dengan proses pembentangan yang membuat rakaman. Biasanya hanya membuat pembentangan di depan kawan saya. Namun, cara En. Amran ialah membuat rakaman pada bila-bila masa seperti waktu beliau mengajar dan semasa pembentangan dijalankan. Cara ini sangat baik kerana kami boleh membaiki kelemahan melalui rakaman.

Cara En. Amran mengajar ialah berharap agar kami semua betul-betul faham apa yang telah diajar oleh beliau. Saya berasa bersyukur kerana mendapat seorang pensyarah yang begitu baik dan mesra kepada kami.

Akhirnya, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada En. Amran. Tanpa pengajaran beliau, kami mungkin masih tidak berapa tahu tentang muzik tradisional. Selain itu, saya ingin mengucapkan taniah kepada rakan-rakan yang saya sayang sekali kerana telah berjaya mengambil kursus ini. Saya akan selalu merindui kelas ini, kerana kelas ini telah memberi banyak kenangan kepada saya.

Tidak saya lupakan usaha kita semua untuk menduduki peperiksaan akhir.

Semoga kita semua maju jaya!!! GOOD LUCK!!! :D

12 comments:

SMP2252 Liew on October 31, 2010 at 12:31 AM said...

Wahai saudari Sing yang disayangi, kenapa jurnal refleksi anda ada begitu banyak? Bukan hanya 13 jurnal keseluruhannya sehingga minggu ke 13? Aturan jurnal refleksi tidak mengikut urutan lah saudari Sing...

Baiknya komen saudari terhadap kursus ini, langsung tiada komen yang negatif, baik sekali ya?? hehe...

CHRISTINE on October 31, 2010 at 12:44 AM said...

Liew, kita ni positive thinking...haha...oleh itu, hanya terdapat komen yang baik-baik sahaja...

SMP2252 SING YING on October 31, 2010 at 1:21 AM said...

Betul tu......fikiran positif membawa komen positif!!! Saya sokong pandangan saudari christine!!! Saudari liew.....jurnal refleksi memang hanya sampai minggu ke-13...Jurnal refleksi ke-14 ialah jurnal refleksi keseluruhan saya... Cuma saya asingkan jurnal saya supaya tidak nampak rumit.....

Teoh Koh Sing on October 31, 2010 at 2:50 AM said...

haha...tang sing ying suka sangat kursus ini....sebab itulah tak ada komen negatif.....

Teoh Koh Sing on October 31, 2010 at 2:58 AM said...

haha....mula-mulanya takut nak buat blog....tapi sekarang sudah suka kan saudari tang sing ying????haha....

SMP2252 SING YING on October 31, 2010 at 4:09 AM said...

iya iya..............nasib baik ada kawan saya mengajar saya cara membuat blod. Terima kasih...

SMP2252 FARAH on October 31, 2010 at 5:28 AM said...

betol..betol..betol.. jelas air muka sing begitu teruja & suka kursus ini..

SMP2252 WONG SOON EN on October 31, 2010 at 6:12 AM said...

wow..... akhirnya katak kita yang berada di bawah tempurung telah pun keluar dari tempurungnya.... tahniah sing ying........!!!!!!!

SMP2252 SING YING on October 31, 2010 at 6:24 AM said...

Terima kasih kepada semua dan selamat berjuang untuk peperiksaan akhir nanti!!

syafiqa on October 31, 2010 at 6:27 AM said...

ye tahniah Sing...Good Luck

SMP2252 SING YING on October 31, 2010 at 6:34 AM said...

Good Luck to u too....wish u all the best ya....=)

Teoh Koh Sing on October 31, 2010 at 7:42 AM said...

haha...siapa katak tu wong soon en???
anyway...good luck to all of u!!!

Post a Comment

 

Blog Pelajar Kumpulan A

Blog Pelajar Kumpulan B

Blog Pelajar Kumpulan C

SMP2252 SING YING Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template